kitab ghar website logo





Don't Like Unicode ?  Read in Nastaleeq from Image Pages or Download the PDF File

 

Kitaabghar Blog:
Kitaabghar launched a Blog for discussion of urdu books available online on kitaabghar.com or any other website. Readers can also share views and reviews of books of their choice and promote their favourite writers. This is not limited to urdu books.



.

 

  یعنی کسی کو کسی سے کوئی جذباتی تعلق یا خلوصِ خاطر نہیں رہا۔
یہ محاورہ شاعرانہ انداز رکھتا ہے لیکن اس میں آپسی تعلقات میں بے مروتی رویہ کا تذکرہ ہوتا ہے اوراس پر ایک طرح کا طنزیہ تبصرہ ہے۔
(۲۸) لہُو کا پیاسایاخون کا پیاسا ہونا۔
ہم تاریخ میں اس طرح کے واقعات پڑھتے ہیں کہ دشمنی میں کسی نے مقتول آدمی کا جگر چبالیایامخالف کوقتل کرکے اس کا خون پی لیا۔ اسی پس منظر میں یہ محاورہ سامنے آیا کہ وہ تواس کے خون کا پیاسا ہے جوبھی جانی دشمن ہوتا ہے اسے خون کا پیاسا کہتے ہیں ترکوں اور’’تاتاریوں‘‘ کی خون آشامیوں کا یہ حال تھا کہ وہ اپنے گھوڑوں کی گردن کی رگ میں شِگاف کرکے ان کا اپنی پیاس بجھانے کے لئے خون پی لیتے تھے یہ بھی خون کا پیاسا ہونے کی ایک صورت ہے محاورات میں تاریخ کے جورویہ محفوظ ہوگئے ہیں ان میں خون کا پیاسا ہونا بھی ہے۔
(۲۹) لہو کا جوش، لہو کے سے گھونٹ پینا، لہو کا جوش مارنا۔
کسی سے تعلق خاطراور اپنائیت کے جذبہ کے تحت والہانہ طورپر ملنا یا اُس کویادکرنا خون کا جوش مارنا ہے تمام رشتوں میں خون کا رشتہ زیادہ اہم اورمضبوط خیال کیا جاتا ہے اسی لئے خون کا جوش مارنا محاورہ بن گیا۔
اِس کے مقابلہ میں لہو کے سے گھونٹ پینا یا دینے والے رویہ کو برداشت کرنا ہے کہ میں یہ سنتا ہوں دیکھتا ہوں اورخون کے سے گھونٹ پیتا ہوں جوایک نہایت مجبوری کا عالم ہوتا ہے محاورے میں ہمارے جوحسیاتی اورجذباتی تجربہ شامل ہوتے ہیں اورپھر ہم ان کا تجزیہ کرتے ہیں توعجیب عجیب صورتیں سامنے آتی ہیں یہ محاورے اسی کی طر ف اشارہ کرتے ہیں۔
(۳۰) لہو لگاکے شہیدوں میں داخل ہونا۔
یہ سماج کے اس رویہ پر ایک تنقید ہے کہ عام طورسے لوگ کچھ کرنا نہیں چاہتے لیکن ایکٹنگ اِس طرح کی کرتے ہیںاور دعویٰ داراس امر کے بنتے ہیں کہ انہوںنے بہت کچھ کیا ہے یہی کہ انگلی کٹاکے یا لہولگاکے شہیدوں میں داخل ہونا محاورہ پیدا ہوا ہے کہ برائے نام کچھ کیا جائے اوراس کاپورا کریڈٹ لیا جائے۔
ہمارے سماج کی بہت سی روشیں ایسی ہیںجس کوکنڈم کیا جانا چاہے کہ ُان کے ذریعہ فریب دھوکہ اوردکھاوٹ کا رویہ بنتا ہے اوراقلیت کمزور پڑجاتی ہے اِس محاورے میں جوگہرا طنز ہے وہ اسی معاشرتی سچائی کی طرف اشارہ کرتاہے۔
(۳۱) لیک پیٹنا
ملاحظہ ہولکیر پیٹنا۔
(۳۲) لیکھا ڈیوڑھا برابرکرنا یا لیکھا جوھکا برابرکرنا۔
اصل میںیہ بھی سماجی رویہ ہی کو تصویر کشی ہے کہ لوگ باتیں بناکرتھوڑا بہت کچھ کرکے معاملہ کو برابرکردینے کی کوشش کے لئے یہ محاورہ استعمال ہوتا ہے’’ لیکھا جوکھا برابرکردیا‘‘ محاورہ ایسا بھی ہوتا ہے کہ ایک محاورہ ایک زیادہ معنی میں استعمال ہوتا ہے اورعلاقائی یاطبقاتی طورپر اس کے استعمال پر نئے پہلو ابھرآتے ہیں اِس محاورے کے ساتھ بھی یہی صورت ہے۔
(۳۳) لینے کے دینے پڑنا۔
جب معاملہ کچھ گڑبڑہوجاتا ہے توصورتِحال اُس کی کچھ اور ہوجاتی ہے اورجہاں کچھ لینے اورکریڈٹ پانے کا موقع ہوتا ہے وہاں اپنے پاس سے دینے اورنقصان اٹھانے کی صورت پیش آتی ہے اسی کو لینے کے دینے پڑجانا کہتے ہیں۔

 

Go to Page:

*    *    *


Urdu Muhavrat ka Tehzibi Mutalea (Cultural study of Urdu Idioms) is a great book by Dr. Ishrat Jehan Hashmi, which discusses the role of culture and our society in the idioms and proverbs of Urdu / Hindi. Its an excellent effort and very hand for urdu learning students as well as those individuals who like to study the roots of our culture, language, society

Go to Page :

Download the PDF version for Offline Reading. (Downloads )

(use right mouse button and choose "save target as" OR "save link as")

A PDF Reader Software (Acrobat OR Foxit PDF Reader) is needed for view and read these Digital PDF E-Books.

Click on the image below to download Adobe Acrobat Reader 5.0


[ Link Us ]      [ Contact Us ]      [ FAQs ]      [ Home ]      [ FB Group ]      [ kitaabghar.org ]   [ Search ]      [ About Us ]


Site Designed in Grey Scale (B & W Theme)